2011-06-10

things: vitamin E

先日の(ほぼ)熱中症の後遺症か、今週前半は何だかフワフワしていて頭痛も少しありました。
Not sure it was because of a sequelae of heat stroke last weekend, I had a little headache earlier this week and felt rather tired.

ラン・ミーティングは夜だったけど用心して小さい給水ボトルを持って、終わってからは経口保水液と豆乳アーモンド味。
I brought a little flask while doing run + meeting. Also had oral rehydration solution and soy milk with almond flavor after running.

なるほど、アーモンドには日焼けにした皮膚の修復に効くビタミンEが入っているんですね。
Almond contains vitamin E which helps repair from skin damage.

留学中の96年、キャンパス内で夜、自転車自滅事故をして肘がぱっくり割れたのですが、その時アメリカ人の友人が「エイコ、ビタミンEのカプセルを買って中のジェルを塗ったほうがいいよ。傷が残らないから」と言ったのを思い出しました。最初何のことやらさっぱりチンプンカンプンでしたが、多分、彼ら流・家庭の医学、もしくはアメリカでは常識? だったのでしょうか。結局少し跡は残りましたが。
When I was an exchange student in 1996, I had a bike accident on campus by myself. I remember that my friend told me "Eiko, buy vitamin E capsules and use liquid inside to put on your wound. It would help not to have a scar." When I heard that, I had no idea whatsoever what she was talking about, but it was her own family wisdom or even common sense in the U.S., I guess? A tiny scar was left though.

夏を待たずにすでに太ももにはラン・パンの跡がくっきりと… 紫外線は5、6月が最高に強いといいますからね。さて、少しは効いてくれるかな?
I already have a running shorts suntan on my thigh... Ultraviolet rays is the strongest in May and June. I'll see how it works.

: things: vitamin ETweet this!