2011-04-26

book: What I Talk About When I Talk About Running

今更ながら走ることについて語るときに僕の語ること」村上 春樹(新潮社)を読んでみました。初版は2007年10月ですから、大分前ですね。
I finally had a chance to read "What I Talk About When I Talk About Running" written by Haruki Murakami. The first edition was October in 2007.


へぇ、英語版はこんな表紙なんだ。
The English version has a different cover.

いつだったかなぁ、「村上春樹って本格的なランナーなんだって」と聞いたのは。
When did I hear that Haruki Murakami was the serious runner...

マラソン、ウルトラマラソン、そしてトライアスロンへの日々の、主に考察(トレーニング・メニューはさらりと)が載っています。「そうそう、ここは辛いよ」などと勝手に感情移入しながら、淡々とした彼の文章をあっという間に読んでしまいました。
He talks about days he's spent to prepare for races of marathon, ultra marathon, and triathlon. If you are runner, you can easily feel close to him and overlap your own practices. His writing style lets you finish this book before you notice.

ーーー
(加筆)
村上春樹さんは、健康を維持し執筆活動を続けるためにランニングおよびトライアスロンをしている、と書かれていました。
Haruki Murakami said in this book that the reason why he runs and does a triathlon is to keep himself in a good shape to keep writing stories.

私は健康維持、気分転換… それから、ただ、走りたいからかな。
I run because keeping me in a good shape, for a change, and just like to run, I guess.

皆さんは何のために走られていますか?
What makes you keep running?

: book: What I Talk About When I Talk About RunningTweet this!