2013-01-12

VENEX

皆さん、寝るときはパジャマ? スウェット?
What you wear when you sleep?
잘 때는 뭣을 입어요?

私は昨年の秋からパジャマの下にこれを着ています。
I'm wearing this under pajamas from last autumn.
저는 지난해 가을부터 잠옷 아래에 이것을 입고 있는데요.


キャッチコピーは「運動する時に着てはいけないスポーツウェア」。
Tagline is "Do not wear this sportswear when you do sports."
캐치 카피는 "운동 할 때 입으면 안 된 스포츠 웨어."

リカバリーを目的に作られた衣料で、出てすぐその存在を知り、ユーザーボイスでもかなり評判高かったので気にはなっていました。

리커버리를 목적으로 만들어진 의류이는데, 나 오자마자 그 존재를 알고, 평에서도 꽤 평판이 높았기 때문에 궁금했어요.

でもすぐに買わなかった理由は…
But a reason why I didn't but it immediately, because...
그렇지만 곧바로 사지 않은 이유는...


理由1:リカバリーを助ける理由がピンとこなかった
Reaon 1: I didn't get a reason well why it helps recovery of a body.
이유 1 : 리커버리를 도울 이유가 감이 오지 않았다

リカバリーウェアの繊維に練り込まれているPHT(プラチナ ハーモナイズド テクノロジー)は、運動後の身体が自らリラックス状態へ導かれることをサポートし、本来身体が持っているリカバリー能力を無駄なく発揮できる環境へと導く」(公式HPより)という何とも科学な理由で、化学科出身の私も二の足を踏みました(苦笑)。プラチナにそんな効果があったかしらん? と…
An official site explains that "PHT (Platinum Harmonized technology), which is kneaded into fibers make your body after exercise relaxed smoothly." I was hesitant to buy it, even I was Chemistry major ;-p I was like, "was there such an effect with platinum...?"
"리커버리  웨어의 섬유에 반죽지고있다 PHT (플래티넘 하모나이즈드 기술)은 운동 후 신체가 스스로 편안한 상태가 되는 것을 지원하고 원래 신체가 가지고 있는 리커버리 능력을 낭비없이 발휘할 수 있는 환경에 이끌다" (공식 사이트에서). 화학과 출신인 저도 주저했어요 ㅋㅋ 백금에 그런 효과가 있었나요? 라고...

しかもこのダイアグラムが微妙です(←失礼)。覚醒するのかと思いました、最初。
And I was not sure what this diagram meant. I thought first that it would make us awake or get hyper.
게다가 이 다이어그램이 약한 미묘하죠? 각성하는 것으로 생각했습니다, 처음에 봤을 떼.



理由2:やや、お高い
Reason 2: Little bit expensive.
이유 2 : 약간 가격이 높다 ㅠㅠ


一番基本形で9450円。
「え、Tシャツに1万円?」。普通そう考えてしまいますよね。
私もそうでした。
9,450 yen for a very basic form.
"What? 10,000 yen for just a T-shirt?" We usually think so, don't we?
So did I.
가장 기본형으로 9,450 엔 (약 11만 원). "T 셔츠에 1만엔?" 보통 그렇게 생각하고 버리는군요. 
저도 그랬어요.









それがなぜ購入をすることになったかというと、トライアスリートの友人でもあるTさんから「あれは効くよ!」と太鼓判をもらったからです。
The reason why I made a purchase is because I got a vouch a friend of mine who is triathlete. She said "It works!"
그런데 왜 사게 되었는 가하면, 트라이 선수인 친구 T 씨가 "그건 효과가 높아!"라고 확실한 보증을 받았어서요.


で、アートスポーツさんに買いにいって話を聞いた店員さんもトライアスリートで着用しているとのこと。「効果は人それぞれ違う。目覚めがすっきりする人もいれば、何となく調子がいい程度の人もいる。もし、しばらく経っても効果が分からなければ着用を止めてみればいい。そうすれば次の日違いがわかるはず」との言葉に購入を決意。
And a clerk at artsports whom I talked with was also triathlete and she wore it too. She also said "How it works is depends on people. Someone might get up with really refreshing and the others might think that it's hard to say but somehow feel good. If you don't know how work to you, just stop wearing it for a while. Then you'd know a difference next day.
아트 스포츠에 사러 이야기를 들었다가 점원도 트라이 선수이고 착용하고 있는 말이에요. "효과는 사람마다 다르다. 눈이 시원해 사람도 있고, 왠지 컨디션이 좋은 정도. 이런 사람도있어요. 만약 잠시 지나도 효과가 모르시면 착용 중지 보시면 돼요. 그러시면 다음 날 차이를 알게 될거예요"라는 말을 듣고 샀어요.


実は取り寄せ商品だったので待っている間「キャンセルしようかな…」とちらっと思ったのですが、「届きましたよ〜」と連絡があったので観念して(?)素直に購入。
Since I had to order it and wait for a bit, I had a thought "Shall I cancel it...?" while waiting, but got a call from a shop that it's delivered so I went there to pick it up.
사실 매장에 없어서 주문해야했기 때문에 기다리는 동안 "취소 할까..."라고 일순간 생각 했는데 연락이 와서 체념하고(?) 그냥 샀어요.


着てみた翌朝、効果が分かりました。
The first next morning I wore, I found how effective it was.
입어 본 다음날 아침, 효과를 잘 알게 됐어요.


目覚まし時計のアラームが分からなかったくらい、深く眠っていたのです(平日だったのであわてましたが・苦笑)。ぐっすりでした。
I slept really deeply. I didn't even notice when alarm rang. I was fast asleep. (Well, it was a weekday, so I was bit surprised when I got up though)
알람 시계의 서리가 몰랐던 만금 깊이 잠 들어있었요~^^ (평일 이었기 때문에 일어난 때 좀 당황했지만 ㅋㅋㅋ). 푹 잤어요, 정말.


それから毎日着ていますが、私の場合、眠りが深いということで効果が出ているようです。平日寝過ごすことはなくなりましたが(笑)。
Since then, I wear it every day, my effect seems to have a deep sleep. I can no longer sleep in on weekdays though ;-)
그 때부터 매일 입고 있는데 제 경우는 잠이 깊은 효과가 있는 것 같아요. 평일 늦잠 자기는 없어지지만 ㅎㅎ


それにしても前述のPHTがどうして身体にそのように作用するのか、ちょっと調べてみたいところです。
But why PHT works that way to our body, I'd like to check on it though.
하지만 PHT가 왜 몸에 그렇게 작용하는지 조금 조사해 보고 싶은 곳인데요.


追伸:
今見たら愛犬用ウェアもできていてビックリ。
PS: 
I'm surprised to see there is dog's wear comes out now!
PS:
지금 사이트를 보니 애견 용 옷도 나서 깜짝 놀랐다 @_@

: VENEXTweet this!