2010-09-23

TBR21-5: Ess-A-Bagel

やっとパン・ラン in NYも最後までたどり着きました。
FINALLY, here is the last one of TBR in NY.

フィナーレを飾るのはベーグル好きにはたまらない…
Where I visited as the last one is a paradise for bagel lovers...
359 1st Ave (between 20th St & 21st St) New York, NY 10010
(212) 260-2252

ちなみにパン・ラン12-1-1で訪れたMARUICHI BAGELの稲木さんはEss-A-Bagelで修行されました。NY仕込みのなるほど納得のベーグルです。
btw Inagi-san from MARUICHI BAGEL whom I visited TBR 12-1-1 has trained at Ess-A-Bagel before. No wonder her bagel is authentic.

翌日帰国だった私はスーツケースの余ったスペースを考えながら夕食の他に2個買ってみました。
I need to fly back to Japan next day, so I only bought two extra besides my dinner, which just fits in extra space of my suitecase.

こちらは夕食。9 Grain(穀物)にツナ。
This is 9 grain and tuna, my last dinner in NY.
セロリだったかしら、青いのは。
Was that green bit celery?
目がつんでいて「これぞベーグル!」です。
It's SO dense and this is called THE bagel.

自分へのおみやげ1:
プンパーニッケル・レーズン。ほんのり甘いライ麦100%のレーズン入り黒ベーグル。
Souvenir to myself 1:
Pumpernickel raisin, slightly sweet rye bagel.

自分へのおみやげ2:
そしてやっぱり外せない、シナモンレーズン。
Souvenir to myself 1:
I can't to miss this, Cinnamon Raisin.


実は閉店して清掃中のところを「明日日本に帰るので…」と分けてもらったのでした。時計見ると20:15を過ぎていますね。
Actually, they were already closed but I asked them I was going back to Japan next day and they kindly opened a door. The clock in a picture shows over 20:15, doesn't it?

いやー、さすがNY。おいしいベーグルをたくさん堪能いたしました。ごちそうさまでした!
I did enjoy every single bagel I had in NY! Thank you all!!

それにしても明るいですね。6月下旬の日の入りは20:30前後だそうですね、納得。
But it's not dark at all. The sunset time in late June is around 20:30. That's why.

こちらで世界の日の出日の入りが分かりますよ。
You can check sunrise and sunset of all over the world here.

: TBR21-5: Ess-A-BagelTweet this!