2010-12-11

item: muscovado

父の友人の方からお土産をいただきました。
石垣島の手づくり純黒糖
I got a survenir from a friend of my father.
Hand-made muscovado.

これがまた濃いい! でもおいしい! 
This is REALLY strong! But tasty!
ーーー
写真追加。パッケージの裏に製造途中の写真が。
A picture added. A scene of a production from its package.
ーーー

いろいろ探していたら「沖縄県黒砂糖協同組合」なるサイトを発見。
そちらに成分表も載っていました。
They have its nutrition fact too.
カリウムなどのミネラルが豊富ですね。走る時に足がつる原因の1つにミネラル不足がよく挙げられます。
It has lots of minerals like Potassium. They often said that one of causes is a lack of minerals to make your leg get cramped when running.

夏場、特に今年は、梅干と黒糖を一緒の袋に入れて持ち歩きならぬ持ち走りしましたが、お互いの味が影響しあっていつも微妙な味になっていました(苦笑)。
I put dried plum and muscovado in a same tiny ziplock and had it when running this summer, but their tastes are mixed in a ziplock and created something very interesting taste instead :-p

: item: muscovadoTweet this!