2011-06-19

TBR61: FACTORY

以前にも書きましたが「パン・ランやってます」と言うと、あそこがいいよ、ここに行ってみて、といろいろご推薦をいただきます。
I wrote it before, but when I introduce myself as The Bread Runner, people recommend to bakeries here an there.

つい最近知り合った方からも、わざわざ後日メールでお知らせをいただきました。
The person I met recently Emailed me to let me know about this bakery.

雨の日が多いのでなかなか外を走れていませんが、ちょうど近所であった打ち合わせ後に訪問。
I'm not able to run outside due to rainy season, but I had a meeting near here by chance.
一見インテリアショップのような外観(…と思うのは私だけ?)。
It looks like an interior shop, doesn't it?

03-5212-8375
東京都千代田区九段南3-7-10 アーバンキューブ九段南1F
Mon.-Fri. 8:00-22:00 (L.O)
Sat. 9:00-18:00 (L.O)
closed on Sun. and holidays

クスクスサラダ・ランチ。この日はコーンスープ。
Couscous salad lunch: comes with corn soup.

私はカレー・ランチ。…パン・ランナーなのにすみません、ご飯で(苦笑)。
ちょっとご飯粒な気分だったもので。
I chose curry lunch. Sorry that The Bread Runner chose rice... I was in the mood of rice that day!

上の写真の奥にみえますか、カレーランチについてくるほうれん草(?)の入ったミニパン2ケ。
2 piece of mini breads (is it Spinach?): comes with curry lunch.
こちらはクスクスサラダのグラハムパン。
Graham bread: comes with couscous salad.
こんな感じで販売もされています。これだけでどんどん食が進むパンですよ!
You can buy it as a loaf. Be careful, this bread is so hard to stop eating!

窓際にはところ狭しと並んでいます。
Various kinds of breads near the window.
リネンの上の焼きたてパン。
Freshly baked breads laying the linens.


こちらはキッシュ。
Quiche.


奥にパン工房が見えます。
Can you see kitchen in the distance?
ショーケースの上にはクッキー、
cookies on the showcase,

ショーケースの中にはテイクアウトもできるサラダ、パンプディング、ケーキなど。
there are salad for take out, bread pudding, and cakes in the showcase.


で、パンプディングと
I chose bread pudding,
フレンチトースト、
french toast,
ベーグルを選んでみました。
plain bagel.

今思いましたが、何で甘いものを2種類も… 疲れていたのかな、私。
I just thought, I chose two kinds of sweet breads. I must be tired then.

目が詰んでいるというより、噛みごたえしっかり、もちっと感があるベーグルです。
It's nicely chewy and has a density.

ランチ時ピークから少しずれて訪問しましたが、まだまだ入れ替わり立ち替わりでにぎわう店内でした。
We went to this bakery after a peak of lunch time, but still many people come and go.


ランチ前の打ち合わせはこの近所で、合計2kmくらい。

: TBR61: FACTORYTweet this!