2011-09-21

things: The Stick

先日の大会の筋肉痛からまだまだ絶賛回復途中の私です(苦笑)。
I'm still recovering from muscle pain. I got it from this race.

外は台風で走れないので、久しぶりにこれをひっぱり出してきました。
I can not run outside because of typhoon, so I pulled this out from a storage.


光っていないライトセーバーではありません(笑)。
That is un-lighten lightsaber... NOT!
これは2007年JALホノルルマラソンに初出場した時に、前日のパケットピックアップ会場で出していたブースで購入。(あ、そこで第1回Xterraを知ったんだった。懐かしい)
I bought this at packet pick-up of JAL Honolulu Marathon back in 2007. (Ah, then I was given a flier of the 1st Xterra. Wow, time flies)

使い方は実にシンプル。足だけでなく、背中、腰… 筋肉痛や凝っている箇所をコロコロ(もしくはゴリゴリ!)して物理的にほぐしていきます。
Very easy to use it. Not only legs, back, hip... you roll it on anywhere you have muscle pain or stiff muscle. Directly giving a massage on a spot.

あ〜、イタ気持ちいい〜
You'd feel good and a little pain at the same time.

すねは骨があたって痛いので、やや軽めに。
You'd want to do a light touch on your shin.


早く雨あがらないかなぁ。
Hope rain will stop soon.

: things: The StickTweet this!