2010-06-17

Run+sunscreen and cool down

今日も暑いですね。
It's another hot day today!

It's near 30C in many cities.
各地で30度近くの気温を記録しています。
12:00現在で一番暑いのは愛知。
Aichi is the hottest in Japan as of noon, on June 17.
あら東京は沖縄より暑いんですね。
Looks like Tokyo is hotter than Okinawa.

これからの季節、走る時に日焼け止めを忘れると大変なことになりますね。
It'd be disaster if you forget to put sunscreen in this hot weather when running.

私も一度、顔や足に気をとられ、腕を塗り忘れて、えらいことになりました。その時に薬局で勧められたのがこちら。
Two Summer ago or so I paid too much attention to put sunscreen on face and legs, then totally forgot about arms. As you imagine, it wasn't fun at all as a result. I rushed into my local pharmacy and they recommended them.

小林製薬「ヒリピタクール」とエーザイ「アロエ99」。
氷でアイシングとこの2品は私にはかなり効き目がありました。ヒリピタクールは製造中止になりましたが、それ以来アロエ99はいつも救急箱に常備しています。
Icing and using both really worked. Hiripita cool is no longer produced. But Aloe 99 is in my medical kits box since then.

あなたのお気に入りクールダウン・ケア用品は? 
誰ですか、「ビール!」とか言っている人は?
What's would you use to cool yourself after running?
What? Who said "Beer!" ;)

: Run+sunscreen and cool downTweet this!