2010-08-08

TBR21-1: Amy's Bread

ナビスコ・オレオの工場跡地にできたThe Chelsea Marketにはパン屋を始め、スイーツ、キッチン用品、花屋… いろいろな店舗が35店舗入っているショッピングエリアです。Food Tourも開催されているらしいです。ちょっとシアトルのPike Place Marketに似ている気がしました。
Bread, sweats, kitchen ware, flower, etc. 35 shops are at The Chelsea Market, ex-Nabisco Oreo factory. They do Food Tour as well. This place reminds me Pike Place Market in Seattle.

もちろんパン屋さんに行きますよ!
Of course I gotta check a bakery!

75 Ninth Avenue (Between 15th & 16th Streets) New York, NY 10011
Telephone: (212) 462-4338
Fax: (212) 462-4323
Mon-Fri: 7:30 - 21:00
Saturday: 8:00 - 20:00
Sunday: 9:00 - 19:00

10:30過ぎだったのですが週末だったせいもあり、もう混雑していましたね。
It was just passed 10:30AM but it was weekend, so the bakery already got crowded.

皆さんとりあえず並んで考える感じですかね。
We all queuing up first and then have a think of what to buy.
小さな丸テーブルもいくつかありました。
There are several tables too.

悩んでる悩んでる!
Tough choices, huh?

おおお…
OMG...

こんなにたくさんの…
Look, such many breads...

おいしそうなパンに…
and they all look SO good...

囲まれて…(しかも香りが素晴らしい)
I was surrounded... (I was showered with aroma of fresh baked bread too!)

しまいましたよ!
What an experience!

「毎日100種類以上のパンを焼く」と
公式サイトにあります。しかもそれらは「有機全粒粉と無漂白小麦粉を使用、食パンの大部分は低脂肪または無脂肪です」とも。
The official site said "We bake more than one-hundred different items in various shapes and sizes daily.We use organic whole grains and unbleached flour to make the dough. Most of our breads are low-fat or fat-free.”

サラダやサンドイッチもありますよ。
There are salad, sandwiches, and...
バナナやリンゴも。
banana and apples!

次の日帰国だったので、持ち帰り用にサワー系の食事パンを選びました。1/4で5ドルくらいだったかしら?
I got back home in Tokyo next day so I chose regular bread. 1/4 of a whole was about 5 bucks?
紙袋も素敵ですね。
I like its drawing too.

生地はこんな感じ。日にちが経っても
ここでならった方法で外はパリっと、中はしっとりで焼き上げることができました。
Close up. After a couple of days I brought it back to Tokyo, I had a crisp outside but still soft dough with this technique.


この近くにあるハイラインは近いうちにご紹介します。
The High Line is near here and will update soon.

: TBR21-1: Amy's BreadTweet this!