2010-10-28

TBR28-2 Noguchi-ya

ご近所でこんな旗と青い保冷箱、リヤカーを引く人を見かけた方はいらっしゃいませんか?
Have you ever seen this flag and he or she is pulling a rear car with a blue box on it in your neighborhood?

私も近所や都内で何回か見かけました。「神出鬼没な豆腐屋さんだ」と、なぜか一人の引き手が都内を廻っていると思い込んでいた私です。
I've seen them here and there. I knew that he sells tofu, but I thought that one person does this for some reason by today.

でも明大前で止まって販売している方は、近所で見かけた方と姿格好が違う… ん〜? お話を聞いてみました。
But he was standing in front of Meidai-mae station looked different from person I've seen in my neighborhood. Why... well, let see, I had a chat with him.

「築地の店舗以外で販売しているのはバイトも入れて約300人の引き売りです」。あら〜、そうでしたか。それが神出鬼没の秘密ですね。
"We have about 300 part time workers to sell them on street besides a shop in Tsukiji."
A-ha, that's the secret of being seen everywhere.

お豆腐だけを売っているのかと思いきや、豆乳パンや湯葉、がんもや豆乳ポタージュ、しそ巻などが保冷箱にギッシリと。
They sell not only tofu, but soy beans milk bread, yuba, ganmodoki, soy beans potage, shiso maki etc.

「うちの社長が富山出身ということで、しそ巻とかは入っているんですよ」と社員さん。そう言えば宮城の友人家族を訪ねた際に夕食に出て来ました。おいしかったなぁ〜、改めてごちそうさま、A一家!
"Our President is from Toyama so that we have a relationship with a farmer who make this in Tohoku area," said Noguchi-ya's employee. I remember to enjoy them at dinner of my friend's family in Miyagi. Thanks again, The A-s!

写真の豆乳パンは3枚入りですが、ずっしりと重かったですよ。次回は買わなきゃ。
Three slices of soy milk bread are in one package. It was quite heavy for that size. I gotta get that next time.

で、映画を見た後、帰路につくわけですが角をずっと右々…に折れていけばだいたい着くかな〜と思いきやもう1つのアキレス・下北沢で迷いそうになりました。危ないあぶない。
After I watched a film, I run back to my home. I thought it'd be ok if I make a turn right at every corner, but I almost got lost in Shimokitazawa, which is another achilles for me.

山手通りと玉川通りが交わるあたり。
ここに来るまで駒場東大前のグラウンド付近でちょっと時間かかってました。夜は道がなかなか見えづらいですね。
Where Yamate dori and Tamagawa dori crosses.
Until getting here, I spend more time near a ground of Komaba Tokyo Univ. than I expected. It's bit hard to see how roads go at night, isn't it?
ところで玉川通りって国道246号線の一部じゃったんですねぇ。しかも静岡の酒匂川(さかわがわ)沿いまで走っている… 毎年下流である花火を見に行っていますよ。
btw, I didn't know that Takagawa dori street is a part of Route 246, plus it runs along with Sakawa river in Shizuoka. I go to fireworks festival along that river every summer.

大崎郵便局の近くだったかな? もうこの辺りまで来ると安心。
Was it near Osaki post office? It looks familiar with me around here.

About 13km.

: TBR28-2 Noguchi-yaTweet this!