2010-11-08

Race: Kanna Mountain Run and Walk

この週末は神流(かんな)マウンテンラン&ウォークに行って来ました。一番短い23kmを走りながらの取材です。
I went to Kanna Mountain Run and Walk in Gunma. I run 23km, the shortest course, with all other runners for a report.

樹々はすでに紅葉しており、息を飲むほど綺麗でした。
Tree leaves turn colour and it was breathtaking.

こんなところも何カ所かありました。
There are a couple of streams like this.

コースの後半は特に落ち葉でフカフカです。
Leaves covered the ground of a later part of a race course.


これは朴(ほう)の木の葉でしょうか、Kさん、Nさん?
Is it a magnolia obovata leaf, K san, M san, who are guru of a vegetation of mountains.
ーーー
Twitter経由でKさんより回答が来ました。
I got a reply from K san by Twitter.

枯れ葉ですか~。難しいんだけどね。たぶんホオノキと思われます。カシワ、ナラガシワも葉の大きさ、形が似ています。

> Fallen leaves... mmm, it's tough. I guess it's magnolia obovata leaf. Sizes and shapes of leaves of Daimyo Oak and Quercus aliena are also similar.
ーーー

スーパーロングがスタートした6:00はヘッドライトを点すランナーさんもいたほど暗く寒かったのですが、日中はいいお天気に恵まれました。
The super long course started at 6:00 and it was still dark and cold. But it was a fine day and Sun comes out like this throughout a day.
この写真を撮影したのが11:49でしたので、数値的にはこんな感じ。
I took this picture at 11:49. A temperature was nearly 15C.


記事は来年春発売予定の媒体に… またこのブログでお知らせします。
An article will come out in the next spring. I'll update when it does at this blog.

そして今朝は大洗濯の図(笑)。
And big laundry in this morning ;-p

: Race: Kanna Mountain Run and WalkTweet this!