2010-05-27

item: mascot

先日のパン・ラン6途中で通りかかった麻布署玄関にいたのは…
I met him on a way of The Bread Running 6, near Azabu Police office.
キュータくんです。そんな名前とは知りませんでした。
He is Q-ta kun. I didn't know his name by then.

ちゃんとこんな意味もあったのですねぇ。
His name came from five important missions!

マスコットと言えば、2012年ロンドンオリンピックのマスコットがついにお目見えしましたね。せっかくなのでユニオンジャック・バージョンを選んでみました。
Talking about mascots, 2012 London Olympics' ones are unveiled. Here is the Union Jack version.
Wenlock(ウェンロック)

Mandeville(マンデヴィル)

400,000ポンド(約5,230万円)かけたロゴもいろいろ物議を醸しましたが(…もしかしてまだ現在進行形?)、
400,000 pounds (about 5,230 million yen) logo was controversial (...or "is"?),
デザインはどうしても主観が入りますから、マスコットキャラクターも賛否分かれそうですね。
It can't be helped that design is absolutely subjective. Its mascot also can be a good pub debate topic.

ロス五輪のイーグル・サムとか、バルセロナ五輪のコビーとか思い出しました。あ、イーグル・サムはアニメもありましたね、そういえば。「ハットハットハットット〜、イーグルハットでオットット〜」っていう呪文(?)で何かが帽子から飛び出してきたんでしたっけ?
I just remember that Sam from Los Angels Olympics and Cobi from Barcelona Olympics. Ah, Sam also was broadcasted its animation, wasn't it? He said some spell like "Hatto-hatto-hattotto, Eagle Hat de ottotto," then something came out from his hat to rescue him?

皆さんのお気に入りの五輪マスコットは? 
Which one is your favorite Olympic mascot?

: item: mascotTweet this!