2010-05-02

TBR6-4 MAUI COFFEE ROASTERS

サウナに行く途中で、カフェイン切れを急に意識した私。どこかないか…と思っていたら、見つけました。
On a way to spa, I suddenly felt the lack of caffeine. Any Starbucks near by? I was looking for and found this cafe instead.

MAUI COFFEE ROASTERS/マウイコーヒーロースターズ
渋谷区広尾5-19-6
TEL 03-3442-8779
本店は
マウイ島に。
The main shop is in Maui island.

前田さん、ラテもおいしかったですよ。ごちそうさまです。
Maeda-san, thanks for very good latte with an extra shot!
マウイ本店から。素敵な笑顔のバンさん、マハロ〜。
From the main shop, Mahalo~.

パン・ランですからパンネタを。
広尾のお店でイチから作っている、自家製ベーグルです。
Since this TBR, so I'd better talk about their home made bagel.

時々、ヤミーさんのレシピでベーグルを作る私ですが、妙にグッタリしたベーグルができることもしばしば…
バンさんおすすめは「生キャラメルをサンドして!」ということで、このキャラメルしかない手元になかった私はチン!して挟もうかとも思いましたが…
Sometimes I make bagel by myself with Yummy-san's recipe, but often miserably failed. Maui Coffee Roasters recommends their home-made bagel with raw caramel paste, but I only have this one in handy.
…私が作るベーグル以上にグッタリしています(笑)左>右:チン!前>後(注:1分以上すると焦げました)。
It seems so hopeless than my home made bagel is... L-R: before I microwave it and after (warning: when I microwave it more than 1 min., it's burnt)
レンジから出すとすぐ固くなり、塗るには少々微妙でしたのでこちらで代用。でも何もつけずにそのまま食べてもおいしいベーグル!
And it was bit hard to spread it on a bagel. So I use this instead. But their bagel is good as it is!

ロゴもアロハ〜な感じです:)
Their logo with Hawaiian taste.

500m, in total 2.5km

: TBR6-4 MAUI COFFEE ROASTERSTweet this!